Tuesday, November 18

Hari Keretaku

(Due to feedback received from my previous post in Bahasa, I've decided to have another post in Bahasa to show the hebat-ness of UM student ! =p)

EXAM SUDAH BERAKHIR !!!

Hari ini merupakan hari pertama saya memperoleh kebebasan. Maka, saya bertekad untuk "pamper" kereta Savvyku yang sudah lama terbiar. Badannya kotor seperti kerbau yang tidak mandi 10 hari. (Since when kerbau mandi...)

Pada pagi yang sejuk ini, saya bangun lambat kira-kira pukul 11.30 pagi dan mengalami pagi yang tidak lancar, kerana Maxis telah menamatkan perkhidmatan telefom bimbit saya
=( Setelah menyelesaikan pertikaian antara saya dan Maxis, saya membuat keputusan untuk menghantar kereta untuk dibaiki.
Sebaik sahaja sampai di Pusat Servis Proton, saya diberitahu yang proses pembaikian mengambil masa yang lama. Oleh itu, saya terpaksa kembali pada keesokan hari. Saya suka menjadi perempuan, kerana uncle-uncle di pusat service akan melayan saya dengan baik. kakaKaKeKAKka! Saya berbual dengan seorang uncle untuk seketika sebelum saya balik. Wah, saya rasa loved di service centre pada hari ini. ahahahaha !

Selepas itu, saya menghantar kereta saya untuk dicuci.

Bos: Aik, sudah lama talak cuci? Kerjakah?

Cantik: Takde lah, belajar hehe. Berapa ya? Sudah lupa lah, lama talak cuci :p

Dan saya memang tidak faham kenapa semua orang ingat saya sudah bekerja. Malah uncle di service centre juga bertanya kenapa saya tidak berkerja hari ini. Hmmm.. Betulkah saya nampak tua? Itu satu persoalan serius yang perlu dicari penyelesaiannya. *Advertisement*

Wah, Savvyku nampak segak dan bergaya selepas dicuci. Tetapi dia masih nampak hitam, kerana ia memang berwarna hitam, wahahahahhahaha !!!

Dalam perjalanan pulang ke rumah-manis-rumahku (direct translation), saya mempunyai fikiran untuk pergi shopping. Ah, mungkin saya akan pergi hari lain. Namun begitu, fikiran saya terpaksa dibatalkan kerana horoscope saya hari ini:

You need to think about your finances and how you can still have money in the bank at the end of the day.

Adui... Betapa benarnya kenyataan ini. Sudah lama diri ini menganggur. Tibalah masanya untuk menyumbang kepada peratusan gunatenaga Malaysia. hahhahahahaha... =)


3 comments:

Anonymous said...

eh tolonglah.
engkau jangan gila merepek-repek macam ini.
dan nak tanya apa pula yang u suka sangat uncle uncle layan u? u jangan jadi macam perempuan yang sudah lelaki tua yg servis kereta ya.
tolong tukar balik kepada english!

mei lee said...

kakakakakkekakak...
lu jangan jealous la
nak guna nama saya = bulat..
bayar royalty ok !
=p

Anonymous said...

tak habis habis salah struktur dan pengunaan tatabahasa...ok lar, struktur taklah salah apa apa,tapi...you punya tatabahasa manyakkkkk kreatif ar :P

seperti yang diperkatakan oleh saudari Yuan Lih dalam komen yang lalu, "itulah...budak UM...tsk tsk tsk"